środa, 17 września 2014

Rynek opon w Polsce - czy kryzys jest widoczny?


Biorąc pod uwagę ogólnoświatowy trend w branży produkcji i sprzedaży opon niestety spadki są wciąż postępujące. Mimo, że o kryzysie gospodarczym nikt już nie mówi, to właśnie on zapoczątkował trend spadkowy, który jest widoczny co roku również w Polsce. Dla przykładu w 2013 roku krajowy rynek opon przedstawia się następująco: opony osobowe i dostawcze: -5,65% rok do roku, opony letnie i sportowe: -11,6% rok do roku, opony zimowe: -0,15% rok do roku.

I tutaj jednak warto wyodrębnić z branży oponiarskiej opony 4x4, które - traktowane jako niszowy segment - ale w odróżnieniu od pozostałych zaliczyły wzrost i to rzędu 15%. Również w segmencie opon dla aut ciężarowych i autobusów dzieje się co raz lepiej - tutaj wzrost szacuje się na 9%. Co więcej prognozy są całkiem obiecujące, a organizacja ETRMA (European Tyre & Rubber Manufacturers’ Association) szacuje coroczny wzrost na stabilne 2-3%.


Już obecny rok 2014 (pierwsze półrocze) przyniósł spore ożywienie w branży opon w Polsce o czym poinformował Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego. W pierwszym półroczu 2014 roku opony letnie i sportowe zanotowały wzrost (jeśli chodzi o sprzedaż) o 14%, z kolei opony terenowe zaliczyły nieco mniejszy 12% wzrost.

Warto również wspomnieć o zmianach preferencji konsumentów w tej branży. Co raz częściej wybierają oni i kupują opony w sklepach internetowych, gdzie wybór jest przeważnie dużo większy, ceny korzystniejsze, a sklepy umożliwiają porównywanie wybranych produktów, przeczytanie o nich opinii i wybranie najkorzystniejszej oferty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz