piątek, 17 kwietnia 2015

Suzuki Vitara - do miasta czy w teren? Suzuki Vitara - do miasta czy w teren?

Suzuki wypuściło na rynek nowego crossovera. Vitara to niewielki samochód, łączący cechy miejskie z terenowymi. Komu więc bardziej przypadnie do gustu - zwykłym użytkownikom czy miłośnikom sportowych emocji?

Mieszanina stylów

Styl, z jakim wykonano nadwozie auta, zdecydowanie narzuca off-roadowe skojarzenia - zwłaszcza, że mamy do czynienia ze 185-centymetrowym prześwitem. Równocześnie Vitara wzbogacona jest o takie szczegóły, jak chromowane listwy bocznych drzwi, tylny spoiler, 17-calowe alufelgi i przyciemniane tylne szyby. Trudno powiedzieć, czy podobne dodatki lepiej sprawdzają się w terenie czy w ulicznym korku, ale raczej stawiamy na to drugie. Trzeba oczywiście nadmienić, że podstawowa wersja wyposażenia, czyli Comfort, prezentuje się już mniej “bogato”.

Zachęcające wnętrze

Jeśli chodzi o wnętrze samochodu, raczej nie ma na co narzekać. Kierowca ma dla siebie wystarczająco dużo przestrzeni, spodobać mu się powinno także wysokie siedzisko, umożliwiajace dobry widok na drogę. Fotel jest odpowiednio dopasowany do nawet największej sylwetki, jazda Vitarą będzie więc dla kierowcy jak solidny odpoczynek. Trochę mniej komfortowo jest na tylnych siedzeniach, ale mimo to nadal wygodnie.
Kłopoty mogą mieć jedynie osoby wyższe niż 1,80 m (w wersji z oknem dachowym, które odrobinę ogranicza przestrzeń).

Problemu nie powinna sprawiać też deska rozdzielcza, która jest czytelna i łatwa w obsłudze. W najdroższej wersji użytkownik otrzymuje do dyspozycji nawigację i ekran dotykowy, który, znając angielski, można obsługiwać głosowo. Bardzo dużym plusem Vitary jest przestronny bagażnik, mieszczący aż 370 litrów. W wersji Premium dostępna jest także podwójna podłoga, która jeszcze bardziej powiększy jego pojemność.

Uderzające podobieństwo

Po ulicach jeździ już całkiem podobny do Vitary model - SX4 S-Cross. Pojazdy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu samochodach natkniemy się na podoobny rozstaw osi (z 10-centymetrową przewagą w Vitarze), a także silnik 1.6/120 KM. Pod względem wymiarów, Vitara tylko bardzo nieznacznie różni się od swojego starszego brata - jest o 10 mm szersza i o 125 mm krótsza.

Mieszczuch lubiący wycieczki

Suzuki Vitara dostępne jest w wersji z napędem przednim lub 4x4. Silnik 1.6 zapewnia samochodowi odpowiednią dynamikę jazdy, a także całkiem niskie spalanie - 7,2 l/100 km w mieście i o jeden litr mniej w czasie pokonywania dłuższej trasy. Vitarą jedzie się całkiem komfortowo; auto podatne jest jedynie na większe wstrząsy, a skrzynia biegów mogłaby działać odrobinę sprawniej. Nie są to jednak istotne wady. Do prowadzenia Vitary łatwo można się przyzwyczaić, a wielość dodatków i dobrej jakości wyposażenie, czynią z niego auto w sam raz dla mieszkańców miasta z lekkim off-roadowym zacięciem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz