czwartek, 11 grudnia 2014

Powalczą o najlepsze miejsca - Dakar 2015

Znamy reprezentację Orlen Teamu na Rajd Dakar 2015. Podczas konferencji na Stadionie Narodowym kierowcy polskiego zespołu prezentowali nowe maszyny i obiecali zająć jak najwyższe pozycje. Jak wyglądają przygotowania do morderczego wyścigu? Pierwszy etpa już na początku stycznia.

Gdzie skoczy Małysz?

Załoga Orlen Teamu to: Adam Małysz i pilot Rafała Marton, Marek Dąbrowski z pilotem Jackiem Czachorem oraz motocykliści Kuba Przygoński i Kuba Piątek. W kolejnej edycji Rajdu Dakar kierowcy zasiądą do nowych maszyn. Były mistrz skoków narciarskich zasiądzie tym razem do pojazdu terenowego SMG Buggy. Będzie to dosyć duża zmiana, gdyż poprzedni samochód, Toyota Hilux, była wyposażona w napęd 4x4. Buggy to jednostka tylnonapędowa o miękkim zawieszeniu i szerokim rozstawie kół. Zapewnia dobre warunki podczas jazdy po wydmach, dzięki dużej mocy, ale może sprawić kłopoty na wąskich, górskich odcinkach. Dla Małysza i Martona to już czwarta, wspólna edycja Dakaru i tym razem rajdowiec postara się wskoczyć do pierwszej dziesiątki.

Wielkie nadzieje

Dąbrowski i Czachor pojadą Toyotą Hilux, ale o ulepszonych parametrach. Takim modelem w tym roku Giniel de Villiers zajął czwarte miejsce, wiec nadzieję są duże na całkiem przyzwoitą lokatę. Kuba Przygoński zasiądzie na znacznie podrasowanym KTM-ie. Motocyklista zajął najlepsze w historii polskich zawodników Rajdu Dakar 6 miejsce, ale w wyniku marcowej kontuzji kręgosłupa stracił mnóstwo czasu na przygotowania. W tej chwili Przygoński jest zupełnie sprawny i zamierza dać z siebie wszystko. Debiutantem w nadchodzącej edycji wyścigu jest Kuba Piątek, który zabłysnął w tym roku zdobywając tytuł Mistrzostw Świata Rajdów Cross Country FIM w klasie junior. Piątek również pojedzie motocyklem KTM, chociaż nie ma takiego doświadczenia, jak jego koledzy z Teamu, to może liczyć na szczęście debiutanta.

Dakar bez Dakaru

37. edycja Rajdu wystartuje 4 stycznia w Buenos Aires, dokąd po 14 wyczerpujących etapach powrócą kierowcy na metę. Trasa wyścigu prowadzi przez tereny Argentyny, Boliwii i Chile. W sumie motocykliści pokonają 9295 kilometrów, a kierowcy samochodów 9111 kilometrów. W Dakarze 2015 wprowadzono nowe zasady naliczania kar czasowych. Załogi będą musiały liczyć na niezawodność sprzętu, gdyż każda pożyczka od innej załogi, będzie oznaczać dużą stratę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz