Podczas projektowania tego ogumienia specjaliści z Continentala wzięli pod uwagę wszystkie wymagania, które stawia się przed tego typu oponami. Według producenta CrossContact ATR zapewnia użytkownikom znakomitą trakcję nawet w najtrudniejszych warunkach, bezpieczeństwo hamowanie niezależnie od nawierzchni oraz odporność na przypadkowe uszkodzenia.
Aby zapewnić oponie właściwą przyczepność w warunkach terenowych Continental zdecydował się na umieszczenie na powierzchni CrossContact ATR specjalnych „zębów” między rowkami. Rozwiązanie to połączono z zastosowaniem bieżnika o dużej liczbie ukośnych lameli, co zapewnia z kolei szybkie odprowadzanie wody. Równocześnie zmieniono nieco mieszankę, z której wykonana jest opona. Znacznie podniesiono w niej zawartość siliki, co ma zapewnić optymalne własności jezdne na różnych nawierzchniach. Efektem tych udoskonaleń jest ogumienie, które dobrze radzi sobie nawet na mokrych i śliskich drogach. Jednocześnie duże bloki bieżnika sprawiają, że przy jeździe po nawierzchni kamienistej, kamyki wypychane są z rowków.
Sama mieszanka gumowa zapewnia zaś wytrzymałość na przecięcia i uderzenia. Przed uszkodzeniami bocznymi chroni natomiast mocno zarysowane na ścianie bocznej przedłużenia bloków bieżnika. Dodatkowe żebro ochronne zabezpiecza zaś przed kontaktem z przeszkodami terenowymi czy krawężnikiem felgę i oponę. Ponadto, dzięki zastosowaniu małych łączników pomiędzy blokami na barkach, ograniczony został hałas generowany przez toczącą się oponę.
Continental CrossContact ATR dostępna jest w 21 różnych rozmiarach, poczynając od 15 po 20 cali, w szerokościach od 205 do 275 mm oraz z profilami pomiędzy 40 a 80.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz