piątek, 31 marca 2017

Continental CrossContact ATR - nowa opona dla SUVów


Zima już za nami, nic więc dziwnego, że wraz z nastaniem wiosny zwiększa się liczba premier opon letnich. Continental wypuścił właśnie na nasz rynek oponę CrossContact ATR, która dedykowana jest SUVom i samochodom z napędem na cztery koła.


Podczas projektowania tego ogumienia specjaliści z Continentala wzięli pod uwagę wszystkie wymagania, które stawia się przed tego typu oponami. Według producenta CrossContact ATR zapewnia użytkownikom znakomitą trakcję nawet w najtrudniejszych warunkach, bezpieczeństwo hamowanie niezależnie od nawierzchni oraz odporność na przypadkowe uszkodzenia.

Aby zapewnić oponie właściwą przyczepność w warunkach terenowych Continental zdecydował się na umieszczenie na powierzchni CrossContact ATR specjalnych „zębów” między rowkami. Rozwiązanie to połączono z zastosowaniem bieżnika o dużej liczbie ukośnych lameli, co zapewnia z kolei szybkie odprowadzanie wody. Równocześnie zmieniono nieco mieszankę, z której wykonana jest opona. Znacznie podniesiono w niej zawartość siliki, co ma zapewnić optymalne własności jezdne na różnych nawierzchniach. Efektem tych udoskonaleń jest ogumienie, które dobrze radzi sobie nawet na mokrych i śliskich drogach. Jednocześnie duże bloki bieżnika sprawiają, że przy jeździe po nawierzchni kamienistej, kamyki wypychane są z rowków.

Sama mieszanka gumowa zapewnia zaś wytrzymałość na przecięcia i uderzenia. Przed uszkodzeniami bocznymi chroni natomiast mocno zarysowane na ścianie bocznej przedłużenia bloków bieżnika. Dodatkowe żebro ochronne zabezpiecza zaś przed kontaktem z przeszkodami terenowymi czy krawężnikiem felgę i oponę. Ponadto, dzięki zastosowaniu małych łączników pomiędzy blokami na barkach, ograniczony został hałas generowany przez toczącą się oponę.

Continental CrossContact ATR dostępna jest w 21 różnych rozmiarach, poczynając od 15 po 20 cali, w szerokościach od 205 do 275 mm oraz z profilami pomiędzy 40 a 80.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz