czwartek, 15 czerwca 2017

W Stambule powstaje największe lotnisko na świecie. Ciężarówki na budowie jeżdżą na oponach Goodyear


Ponad 3000 pojazdów pracujących obecnie na budowie Istanbul New Airport, największego lotniska na świecie, jeździ na oponach produkowanych przez firmę Goodyear. W zeszłym roku, amerykański koncern dostarczył blisko 8000 opon do ciężarówek (Goodyear Omnitrack II).

Opony do zadań specjalnych

Ciężarówki poruszają się po placu budowy liczącym 75,6 miliona metrów kwadratowych. To właśnie tutaj powstaje największe lotnisko świata - Istanbul New Airport. By zminimalizować wydatki na budowę, inwestorzy szukają oszczędności gdzie się da. Jednym ze sposobów na zmniejszenie kosztów jest zakup opon o zwiększonej trwałości, takich, które wytrzymają nawet najtrudniejsze warunki. Ogumienie musi być nie tylko odporne na panujące w Turcji upały, ale także wytrzymywać maksymalne obciążenie i doskonale radzić sobie w piachu, błocie i pozostałych nawierzchniach spotykanych podczas budowy. Na szczęście na odsiecz przybyła firma Goodyear, która dostarcza do Turcji niezbędną pomoc. To, jak sprawują się tamtejsze gumy, dogląda dedykowany technik oponiarski, przez cały czas pracujący na miejscu. Na bieżąco dokonuje on przeglądu opon, dzięki czemu ekipa budowlana może mieć pewność, że ciężarówki przez cały czas będą pracować wydajnie.

Omnitrack - długie przebiegi, odporność na uszkodzenia

Zdecydowana większość pojazdów pracujących nad budową lotniska to wywrotki z miejscem dla czterech bądź pięciu osób. Ich głównym zadaniem jest dostarczanie materiałów budowlanych do odpowiednich lokalizacji na placu budowy. Każda z ciężarówek wyposażona jest w opony Goodyear Omnitrack II, przeznaczonych do zastosowań drogowych i terenowych - Omnitrack MSS II na oś kierowaną oraz Omnitrack MSD II na oś napędową. Ogumienie to góruje nad konkurencyjnymi oponami przede wszystkim zwiększoną odpornością na uszkodzenia, unikalnymi właściwościami trakcyjnymi oraz niezwykle długimi przebiegami. Opony Goodyear Omnitrack II powstały w ramach koncepcji technologicznej Goodyear Max.

Prace nad budową lotniska są obecnie na pierwszym etapie, obejmującym budowę największego na świecie terminala. Termin jego ukończenia wyznaczono na I kwartał 2018 roku. Lotnisko Instanbul New Airport ma obsługiwać ok. 200 milionów pasażerów i zatrudniać ponad 22 tysiące osób. Koszty budowy szacuje się na ok. 10 miliardów euro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz