sobota, 17 stycznia 2015

Fiat Panda 4x4 Cross - auto do miasta i w teren

Na rynku niedawno pojawiła się młodsza siostra Fiata Pandy - Panda 4x4 Cross. Producenci Fiata pozytywnie zaskoczyli użytkowników nowym modelem zgrabnego auta do terenowych przejażdżek.

Bezdroża nam niestraszne

Nowa Panda Cross, w stosunku do poprzedniego modelu, ulepszona została o elementy, mające zapewnić większy komfort jazdy w niesprzyjających warunkach. Przekonstruowano m.in. przedni zderzak w celu zwiększenia natarcia nadwozia, zamontowano także osłonę, chroniącą je przed mechanicznymi uszkodzeniami. Auto wyposażono także w ucha holownicze, by z łatwością można było poradzić sobie w razie tarapatów na trasie. Do off-roadowej stylistyki dostosowano nawet światła przeciwmgielne, które przeniesione zostały w okolice głównych reflektorów, tak aby zapobiec uszkodzeniu ich podczas jazdy. Wszelkie zmiany, których dokonano nie wpłynęły na szczęście destrukcyjnie na wygląd auta. Wręcz przeciwnie - Panda Cross prezentuje się bardzo stylowo.

Większa moc

Nie wszystko to, co się zmieniło, widać gołym okiem. Oprócz unowocześnienia zewnętrznej powłoki, do off-roadowych warunków dopasowano także całą maszynerię. Zmieniono np. skok zawieszenia, przez co uzyskano prześwit wielkości 158 mm. Moc silnika 1.3 Multijet zwiększono o 5KM. Auto dobija teraz do setki o 0,2 s szybciej, co zapewne nie jest bardzo zauważalne. Większa moc znacząco ułatwia za to “wspinanie” się na strome zbocza lub wydostawanie się z trudnych miejsc. Samochód porusza się na oponach All Season, powiększonych o 15 cali w stosunku do poprzedniego modelu. Tym jednak, co najbardziej zachwyci miłośników off-roadu, jest możliwość wyboru jednego z czterech trybów pracy układu napędowego. 4x4 Torque-on-Demand wyposażono w elektronicznie sterowane sprzęgło oraz dwa mechanizmy różnicowe. W Pandzie Cross zastosowano również funkcję Electronic Locking Differential, pomagającą podczas ruszania i jazdy w przypadku niskiej przyczepności.

Fiat Panda 4x4 Cross doskonale radzi sobie w terenie, pokonując brody o szerokości 40 cm oraz przedzierając się przez błota, piaski czy muldy. Kierowcy, którym zależy jednak na samochodzie, dostosowanym zarówno do miasta, jak i do bezdroży, będą musieli przygotować się na spory wydatek - nowa Panda kosztuje ok 69 tysięcy złotych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz