Czym różni się nowy model od zwykłej Octavii kombi z napędem 4x4? Przede wszystkim to lekko uterenowiony samochód, a więc możemy się spodziewać wyposażenia, które przyda się na bezdrożach. O offroadowych przeprawach nie ma tu mowy, gdyż większość z nich tylko wspomaga umiejętności kierowcy.
Jeśli chodzi o design, to nie ma tu żadnych rewelacji. Jak w każdym modelu tej klasy, który w swojej ofercie posiada większość koncernów, Scout posiada zmodernizowane zderzaki i imitujące metal osłony podwozia. Listwy, nadkola i progi nie są lakierowane, przez co zwiększa się ich odporność na odpryskujące kamyki. Relingi na dachu umożliwaiają montaż dachowego bagażnika, czy stojaków na rowery.
Największą zaletą jest miękie zawieszenie Scouta. W stosunku do seryjnej Octavii prześwit zwiększył się o 33 mm. W ten sposób podwozie uniosło się na wysokość 171 mm. Skok zawieszenia pozwala na wygodne pokonywanie wyokich krawężników, studzienek czy zasp, a także komfortowy przejazd drogami z koleinami. Scout został wyposażony w standardowe dla tej klasy pojazdów 17-calowe obręcze i opony w rozmiarze 225/50.
Co ciekawe wszystkie modele nowej Octavii będą dostępne tylko w wersji 4x4. Najważniejszym elementem wyposażenia jest popularne sprzęgło Haldex V-tej generacji. Samochód w 95% napędzany jest na przednią oś, a w sytuacji utraty przyczepności moment obrotowy przenoszony jest na koła, które mają kontakt z podłożem. Mechanizm różnicowy jest blokowany elektronicznie.
Scout będzie dostępny w jednej wersji beznzynowej silnika 1.8 TSI o mocy 180 KM, łączący się z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Pozostałe wersje to silniki wysokoprężne:
- 2.0 TDI o mocy 150 KM - 6-biegowa skrzynia
- 2.0 TDI o mocy 184 KM - przekładnia DSG
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz