piątek, 26 czerwca 2015

Unimog terenowym samochodem roku 2015

Magazyn “Off Road” wskazał zwycięzcę plebiscytu na najlepszy samochód terenowy roku 2015 w kategorii pojazdów specjalnych. Jest nim Mercedes Benz Unimog.

Unimog już po raz 11 został wytypowany na zwycięzcę konkursu. Po bliższemu przyjrzeniu się jego możliwościom, trudno się temu dziwić. Niestraszne mu bowiem żadne warunki - ani syberyjska tajga, ani pustynne szlaki. Unimog bez problemu dotrze nawet na koniec świata. Co czyni go tak wyjątkowym?

Mercedens Benz w swoim modelu do zadań specjalnych (Unimog Euro VI) zamontował bardziej centralnie położony silnik, dbając jednocześnie o zachowanie niskiego położenia środka ciężkości. Unimog ma również dość wysoki prześwit, co znacząco zwiększa jego możliwości w terenie. Dzięki połączeniu technologii rury reakcyjnej, osi portalowych oraz sprężyn śrubowych, samochód może mieć nawet 30-stopniową artykulację (inaczej wykrzyż). Pojazd bez problemu pokona wzniesienie do 45 stopni oraz utrzymuje stabilność podczas jazdy z nachyleniem bocznym do 38 stopni. Może również brodzić w wodzie lub błocie do głębokości 1,20 m.

Unimog został wyposażony w napęd na wszystkie koła z blokadą dyferencjałów i systemem kontroli ciśnienia w oponach “Tirecontrol Plus”. Dzięki niemu możemy wybrać jedno z trzech ustawień: do jazdy po drodzie, piachu lub kamienistej nawierzchni. Terenówka posiada 4-cylindrowy silnik wysokoprężny BlueTec 6 z wtryskiem common rail (OM 934 LA) o pojemności 1,5 litra i mocy 230 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 900 Nm. W Unimogu można posługiwać się 8 biegami do przodu i 6 do tyłu, co z pewnością wyróżnia go na tle innych terenówek. Można również skorzystać z programu przełożeń terenowych, które pozwalają na jazdę od 2,5 do 35 km/h.

Do napędu Unimoga wykorzystywane są dziś także nowoczesne silniki Euro VI o mocy 299 KM. Unimog z oznaczeniem od U216 do U530 jest często wykorzystywany do zastosowań komunalnych, jako nośnik narzędzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz